Program EKOSTOPA sa momentálne nachádza v prestavbe. Registrácia bola ukončená. Stále si však môžete vypočítať svoju vlastnú ekologickú stopu alebo využiť viac ako 250 edukačných aktivít.

Hovoriaci kôš

Odpadkový Ondrej, hovoriaci sivý odpadkový kôš, je najnovším členom kampane Generation Awake.

Generation Awake! (Prebudená generácia!) je kampaň Európskej komisie, ktorá prezentuje, čo je možné v bežnom živote urobiť, aby sme znížili objem odpadu a rozumnejšie využívali prírodné zdroje akými sú voda, energia, drevo a kovy.

Kampaň prebieha na viacjazyčnej webovej stránke www.generationawake.eu (vrátane slovenčiny). So zásadami udržateľnej spotreby sa návštevníci portálu oboznamujú v interaktívnom dome, ktorý obýva päť postavičiek, tzv. Awakeners – tri tašky, vedro a kôš.

V roku 2012 sa kampaň zamerala na spotrebu vody. Hlavnou postavičkou kampane sa vtedy stalo vedro Maniak Viktor (videoklip). V tomto roku sa pozornosť upriamuje na lepšie nakladanie s odpadom a do tímu postavičiek Awakeners pribudol kôš Odpadkový Ondrej. Jeho osobné motto znie: „Pretvoriť odpad na zdroj“.

Vstúpte do domu Awakeners, prečítajte si rozhovor s Odpadkovým Ondrejom a pozrite si o ňom videoklip.

Do konca roku 2013 navštívilo webovú stránku kampane viac ako 750 000 ľudí, videá mali viac ako 4,5 milióna zhliadnutí, komunitu na sieti Facebook tvorilo takmer 100 000 priaznivcov a k čitateľom sa dostalo najmenej 1 100 PR článkov o kampani.


17.03. 2014